Over ons

Kiwanis behoort wereldwijd tot één van de grootste kinderhulporganisaties. Jaarlijks zamelen de leden meer dan 100 miljoen euro in en besteden zij 18 miljoen uur aan vrijwilligerswerk. Ook zorgen de Kiwanis leden wereldwijd jaar in, jaar uit ervoor dat de kinderen het iets gemakkelijker hebben. Kiwanis motto is “Serving the Children of the World”

Kiwanis club Sittard is een enthousiaste service club die zich bezig houdt met het sponsoren van goede doelen, gericht op kinderen. Om dit mogelijk te maken organiseren we verschillende evenementen, waarmee we het geld verdienen voor de goede doelen. De gelden die hierbij weorden opgehaald komen ten goede aan de stichting we4kids, waarvan de missie is om kansarme kinderen in Sittard-Geleen en omgeving financieel te ondersteunen in de primaire en secundaire levensbehoeften.

Naast dit alles zijn we vooral ook een groep vrienden waarbij de gezelligheid en verbondenheid ook hoog in ons vaandel staat.  Kortom: ons motto is FFF: Fundraising - Fun - Friendship

Fundraising - we organiseren verschillende acties, zoals jaarlijks de wensboom & sittardaynightfever en andere incidentele acties die te vinden zijn op onze facebook pagina: facebook kiwanis sittard

Fun - voor de leden worden ook activiteiten met een heel wisselend karater georganiseerd, zoals excursies, lezingen, wandelingen, of andere ontspanningsactviteiten.

Friendship - we zijn een groep van rond de 25 personen, die elkaar tweewekelijks treffen op dinsdagen tijdens de clubavond in het pand van de Vief Heringe in Sittard. Naast de gezelligheid, worden hier ook de plannen voor de fundraising en fundspending activiteiten besproken.

Kiwanisclub Sittard is opgericht in 1970, en daarmee een van de oudste clubs in Nederland.